+
شعبه فروش مبلمان اداری نیلپر :

حسن آباد تهران خیابان حافظ - پایین تر از پل حافظ - بن بست ایرانیان - پلاک 2

+
تلفن های تماس:

021-66767906

021-66767923

تهران – شهرک غرب – خیابان سپهر – خیابان گلبرگ سوم – خیابان شهید لطفعلی کردستانی (گلرخ) – پلاک 111

کدپستی :

1468745311

تلفن دفتر مرکزی:

021-82750

فکس دفتر مرکزی:

021-82750 داخلی 7

تلفن مرکز خدمات پس از فروش:

021-82751

با ما در ارتباط باشید:
عنوان مطلب

کدام مبل کودک پسرانه مناسب‌تر است؟

مجله نیلپر | | مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

آنچه در چیدمان اتاق کودک اهمیت بسیاری دارد، امنیت، راحتی و ترکیب رنگ مناسب است. اجزاء و وسایل اتاق باید چه از نظر جنس و چه از نظر رنگ و طرح، به صورت هماهنگ، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. البته طرح مبلمان بسته به جنسیت کودک متفاوت است. در چیدمان اتاق دختران وسایلی با طرح‌های دخترانه و در اتاق پسران مبلمان با طرح‌های پسرانه قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین وسایل که ممکن است در کنار مبلمان بزرگسالان و یا در اتاق پسران قرار بگیرد، مبل کودک پسرانه است.

در گذشته پسربچه‌ها بیشتر در محیط‌ها و فضاهای آزاد مانند حیاط و یا فضای سبز کنار خانه‌ها بازی می‌کردند، اما امروزه با توجه به کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها و این موضوع که اکثر خانواده‌ها در آپارتمان‌های فاقد حیاط زندگی می‌کنند، پسربچه‌ها در فضای داخلی خانه و در اتاق خود به بازی‌هایی که تحرک کمتری دارند و بازی‌های کامپیوتری روی آورده‌اند. در نتیجه، ممکن است بیشتر وقت خود را روی مبل و صندلی بگذرانند. بنابراین، بهتر است برای راحتی بیشتر آن‌ها مبل کودک پسرانه تهیه شوند.

کدام مبل کودک پسرانه مناسب‌تر است؟
توضیحات مطلب

ویژگی‌های یک مبل کودک پسرانه مناسب

به طور کلی، مبل کودک پسرانه باید راحت، بادوام و متناسب با شخصیت کودک باشد. از آنجایی که پسربچه‌ها تحرک بیشتری دارند، ممکن است وسایل و مبلمان آن‌ها زودتر آسیب دیده و خراب شود؛ در نتیجه، مبل کودک پسرانه باید نسبت به سایر مبل‌های کودک محکم‌تر باشد. همچنین، رویه این مبل‌ها باید در برابر شست‌وشوی فراوان مقاوم بوده و به راحتی قابل شست‌وشو با آب و صابون باشند.

در انتخاب طرح و رنگ مبل کودک پسرانه باید سلیقه او نیز در نظر گرفته شود. در طرح‌های مبل کودک پسرانه معمولاً از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه پسران و یا شخصیت‌های ورزشی محبوب به خصوص فوتبال استفاده گرفته می‌شود. پسربچه‌ها معمولاً به مبلمان با طرح‌های توپ فوتبال، اتومبیل یا قهرمان‌های کارتونی علاقه‌مند هستند. در انتخاب رنگ مبل پسرانه کودک باید به ترکیب رنگ مبلمان کودک و سلیقه فرزند خود توجه کنید. مبل باید به گونه‌ای باشد که کودک شما به نشستن روی آن و انجام فعالیت و بازی روی آن ترغیب شود.

مبل کودک پسرانه

مبل کودک پسرانه باید طوری طراحی شده باشد که ایمنی و سلامت فرزند شما به خطر نیفتد. به عنوان مثال، بهتر است پشتی آن نرم باشد تا کمر کودک در اثر نشستن زیاد روی آن دچار آسیب نشود. همچنین بهتر است جلو مبلی‌ها با ارتفاع هماهنگ با مبل باشند و به گونه‌ای نباشند که کودک دائماً مجبور به خم شدن باشد.

 

مقاله مرتبط: چگونه مبلمان اتاق کودک انتخاب کنیم؟

 

ویژگی دیگری که موجب برتری یک مبل کودک پسرانه بر سایر مبل‌های مشابه می‌شود، گارانتی محصول است. بهتر است برای انتخاب مبل مناسب فرزند خود به سراغ فروشگاه‌های صاحب نام و برند در این زمینه بروید. استفاده از این نوع مبلمان، هم از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم اطمینان بیشتری راجع به تهیه لوازم جانبی آن وجود دارد. اگر مبل کودک پسرانه شما از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود، هم در خصوص کیفیت آن اطمینان بیشتری دارید و هم اینکه در صورت خراب شدن مبل کودک، می‌توانید به راحتی و با مراجعه به نمایندگی‌های فروشگاه مورد نظر خود آن را تعمیر یا تعویض کنید.