+
شعبه فروش مبلمان اداری نیلپر :

حسن آباد تهران خیابان حافظ - پایین تر از پل حافظ - بن بست ایرانیان - پلاک 2

+
تلفن های تماس:

021-66767906

021-66767923

تهران – شهرک غرب – خیابان سپهر – خیابان گلبرگ سوم – خیابان شهید لطفعلی کردستانی (گلرخ) – پلاک 111

کدپستی :

1468745311

تلفن دفتر مرکزی:

021-82750

فکس دفتر مرکزی:

021-82750 داخلی 7

تلفن مرکز خدمات پس از فروش:

021-82751

با ما در ارتباط باشید:
عنوان مطلب

راهنمای انتخاب بهترین مبلمان کودک

مجله نیلپر | | مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

اگر شما هم وقتی که نوبت مبلمان اتاق خواب کودکتان فرامی‌رسد، نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، تنها نیستید. انتخاب بهترین مبلمان کودک و اکسسوری برای کوچک‌ترین عضو خانواده صبوری می‌خواهد. شما همچنین باید به این نکته توجه کنید که باید برای کودک خود مبلمانی انتخاب کنید که با او بزرگ شود و قابل تنظیم و تغییر به اندازه‌های بزرگ‌تر باشد. کودک شما دائم و به سرعت رشد می‌کند. پس اهمیت دارد که محیط دلپذیری برایش خلق کنید و همه نیازها و تغییرات سنی‌اش را در مبلمان اتاق در نظر بگیرید.

ما در نیلپر مجموعه‌ای متنوع از مبلمان اتاق کودک داریم که می‌توانید متناسب با دیگر لوازم کودک و با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، از بین آن‌ها انتخاب کنید.

گذشته از آن، در اینجا تصمیم گرفته‌ایم درباره آیتم‌های مختلف اتاق کودک، توصیه‌های کارشناسان خود را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر در انتخاب وسایل اتاق کودک سردرگم هستید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

راهنمای انتخاب بهترین مبلمان کودک
توضیحات مطلب

انواع وسایل اتاق کودک

در یک اتاق کودک و نوجوان وسایل مختلفی وجود دارد که برای خرید هر یک از آن‌ها نکاتی را باید در نظر بگیرید. در ادامه به چند مورد از این وسایل اشاره خواهیم کرد. 

 

تختخواب و تشک

بچه‌ها نسبت به بزرگسالان مدت بیشتری را در خواب می‌گذرانند. به همین دلیل هم که شده، باید موقع انتخاب تخت و تشک حسابی حواستان را جمع کنید. یک تشک مناسب برای سلامتی کودک ضروری است. فاکتورهایی مثل ساپورت کردن بدن و راحتی را در انتخاب در نظر بگیرید. اگر شما به دنبال یک تخت سایز بچگانه، تخت یک نفره یا تخت تاشو هستید، ضروری است که توجه کنید قاب تخت شما از چوب یا فلز محکم باشد و متناسب با تشکی باشد که انتخاب کرده‌اید.

ایمنی نکته مهم بعدی است. اگر انتخاب شما یک تخت تاشو است، دقت کنید که ریل‌ها و چفت‌های تخت موقع بالا رفتن ایمنی لازم را تأمین کنند. بسیاری از کودکان از آلرژی رنج می‌برند. شما می‌توانید از روکش‌های ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال برای این دسته از کودکان استفاده کنید، به خصوص برای تشک‌هایی که لاتکس دارند. به نوع و جنس تشک توجه کنید. تشک‌ها انواع فنری، فومی و لاتکس دارند. ببینید که کدام نوع با رشد کودک همراه‌تر و برای سلامتی او مفیدتر است. بسته به اینکه از چه برندی انتخاب می‌کنید، این خصوصیات متفاوت است. هنگام خرید از فروشنده در این باره راهنمایی بخواهید.

راهنمای خرید مبلمان کودک و نوجوان

 

کمد و قفسه

کودک و بی‌نظمی هم‌معنی هستند. پس ضروری است که تعدا زیادی کمد و قفسه و کشو برای سامان دادن به این بی‌نظمی در مبلمان اتاق کودک در نظر بگیریم. این کار به بهتر جا شدن وسایل و باز شدن فضای بیشتر برای بازی، کار و خواب بچه‌ها کمک می‌کند. کمد و قفسه در سایز‌ها و شکل‌های بی‌شماری موجود هستند. شما باید از تنوع بازار به دنبال بهترین مبلمان کودک باشید. کودک دلبند شما باید بتواند به راحتی اسباب‌بازی دلخواهش را پیدا کند. در کنار کاربری کمد و قفسه، این باکس‌ها و کمد‌ها در ظاهر اتاق هم بسیار تأثیرگذارند.

نوعی از کشو یا باکس را دیده‌اید که به طرزی هوشمندانه از فضای زیر تخت استفاده می‌کند؟ این‌ها برای وسایلی که زود به زود به آن‌ها احتیاج ندارید، مناسب هستند. قفسه کتاب را فراموش نکنید. قفسه کتاب به کوچولوی شما فضایی خواهد داد که در سال‌های ابتدایی اسباب‌بازی‌های محبوب و در سال‌های بعد کتاب‌های محبوبش را در آن نگهداری کند. یک قفسه پر از کشو ایده خوبی برای قرار دادن لباس‌ها و خرده‌ریز‌های کوچولوی شماست. در نظر بگیرید که دراور به شما دسترسی آسان‌تری نسبت به کمد خواهد داد.

 

زمان بازی رسیده

یک میز کوتاه و صندلی‌های سایز کودک می‌توانند جزو بهترین مبلمان کودک باشند. میز و صندلی کودک فضایی کافی برای کودک ایجاد می‌کند تا بتواند تنهایی، با خواهر و برادر یا دوستانش بازی کند. یک میز و صندلی برای یک مهمانی چای کودکانه، رنگ‌آمیزی، پازل یا خانه‌سازی عالی خواهد بود.

نوعی از میز و صندلی کودک را انتخاب کنید که با چوب رنگ شده یا پلاستیک و روکش‌های رنگارنگ ساخته شده باشد. این گزینه به شما در تمیز نگه داشتن میز و صندلی کودک کمک خواهد کرد. میز و صندلی کودک مبلمانی است که برای سنین بالاتر کودکی هم قابل استفاده است و برای کودک راحتی و سرگرمی فراهم می‌کند. 

 

مبلمان نرم

قسمت‌های نرم مبلمان شامل کوسن‌ها، پرده‌ها، فرش و سایر پوشش‌های الیاف و پارچه هستند. رنگارنگ بودن و نقش شخصیت‌های کارتونی و سوپرهیروها، آن‌ها را برای بچه‌ها جذاب و لذت‌بخش خواهد کرد. همچنین، وقتی که می‌خواهید دکور اتاق کودک را تغییر دهید، عوض‌کردن و تازه کردن آن‌ها راه آسانی خواهد بود. این دسته از وسایل، علاوه بر کارکردی که دارند، به فضا گرما و روح می‌بخشند.

راهنمای خرید مبلمان کودک و نوجوان

 

چند نکته کلی که باید در نظر بگیرید

سبک و تم مبلمان و ترجیح کودکتان را در نظر بگیرید

همان‌طور که گفتیم بهتر است کودکان موقع انتخاب مبلمان برای اتاقشان حضور داشته باشند. در عین حال باید در نظر بگیرید که بچه‌ها زود بزرگ می‌شوند.

ممکن است دختر شما که امروز تم پرنسس را برای اتاقش انتخاب می‌کند سال آینده نظرش عوض شود. به این دلیل بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که استاندارد باشد. به این معنی که طوری باشد که بشود نهایتاً رنگ یا چیدمان آن را درصورت نیاز تغییر داد. ضمناً تم مبلمان را بچه‌ها می‌توانند انتخاب کنند اما این موضوع نباید روی ایمن‌بودن یا کاربرد وسایل تاثیر داشته باشد.

 

کاربرد مبلمان اتاق خواب را در نظر بگیرید

هر تکه از وسایل باید کاربرد خودش را داشته باشد و همان‌طور که اشاره کردیم این کاربردی بودن نباید قربانی مسائل دیگر شود. این مسئله درمورد سایز وسایل به‌ویژه تخت خواب هم صادق است. کودک زود رشد می‌کند و سایزش بزرگ می‌شود و درصورت کوچک بودن تخت خواب مجبور می‌شوید بعد از یکی دو سال آن را عوض کنید. علاوه بر سایز، تخت خواب باید وزن کودک در حال رشد را نیز تحمل کند.

 

ایمنی مبلمان اتاق کودک را در نظر بگیرید

موقع انتخاب وسایل اتاق کودک، در نظر گرفتن ایمنی وسایل باید جزء نگرانی‌های اولتان باشد، چراکه کودک از وسایل اتاقش برای بازی استفاده می‌کند: روی تخت می‌پرد، زیر میز می‌رود، پشت آن‌ها قایم می‌شود و… به این دلیل باید حواستان به چند مورد باشد:

  •  مطمئن شوید هیچ کدام از وسایل لبه تیز ندارند.
  •  مطمئن شوید وسایل از مواد مقاوم و نشکن ساخته شده‌اند.
  •  مطمئن شوید مواد استفاده شده در وسایل برای کودکان ضرر ندارد.
  •  مطمئن شوید وسایل خیلی بلند نباشند تا درصورت افتادن کودک آسیبی به او وارد نشود.
  •  مطمئن شوید تخت بالایی در تخت‌های دو طبقه با نرده‌ محافظت‌شده باشند.

 

جادار بودن وسایل را در نظر بگیرید

بچه‌ها خرت و پرت‌ و لباس و اسباب بازی و… زیادی دارند و باید حواستان باشد وسایل و مبلمانی که برای اتاق کودک می‌خرید به اندازه کافی جا داشته باشد. به این ترتیب کار مرتب کردن اتاق کودک ساده می‌شود و نیز می‌توانید به او یاد دهید از همان سال‌های اول بچگی خودش اتاقش را مرتب کند. ضمناً اگر اتاق کودک کوچک است و نمی‌توانید کمد جداگانه بخرید، تخت‌هایی را بخرید که کشودار باشد.

راهنمای خرید مبلمان کودک و نوجوان

مقاله مرتبط: کدام مبل کودک پسرانه مناسب تر است؟

 

چند پیشنهاد جدید و خارق‌العاده برای دکور مبلمان کودک

تختی شبیه چادر

شما می‌توانید تخت‌خواب کودک را به شکل یک چادر سرخپوستی یا مسافرتی درآورید و قصه‌های شبانه ماجراجویانه را واقعی‌تر از همیشه روایت کنید. قطعاً شما و کودکتان از بازی در آن بیشتر لذت خواهید برد.

تخت رنگارنگ

پیشنهاد بعدی این است که تخت کودک و رختخواب آن را رنگارنگ و بازیگوشانه بیارایید. کودک به فضای لذت‌بخش و شادی‌آور برای رشد و نمو احتیاج دارد. زمانی که کودکتان به اندازه کافی بزرگ شد، تلاش کنید که سلیقه خودش را دنبال کنید و برای انتخاب مبلمان کودک نظر خودش را بپرسید.


بگذارید رنگ و سبک مبلمان را خود کودک تعیین کند. او باید از دنیای کوچکی که با هم می‌سازید، لذت بیشتری نسبت به قبل ببرد. اینکه کودکان بدانند مسئولیت بخشی از پروسه دکوراسیون را با پدر و مادرشان شریک شده‌اند، به آن‌ها حس بهتری می‌دهد. اگر والدین حق انتخاب به کودک بدهند، خیلی دوست‌داشتنی خواهد بود. دست کودکتان را بگیرید و با او به فروشگاه مبلمان بروید و بگذارید در انتخاب و طراحی وسایل اتاق شریک شوند.

 

ایجاد سطوح مختلف در اتاق

ایده جالب و هوشمندانه‌ای است اگر اتاق کودک را در دو سطح طراحی کنید. این‌طوری فضا برای کودک شما جالب‌تر و برای شما کاربردی‌تر خواهد شد. یک پلکان کوچک کنار تخت درست کنید. می‌توانید به جای کشو و قفسه و به عنوان رابط طبقه بالای تخت ازش استفاده کنید. زیر پلکان را به عنوان جایی برای میز تحریر یا یک مبل راحتی یا فضای جدیدی برای بازی استفاده کنید.

در اتاقی به این زیبایی و جذابی، کودک شما حس خواهد کرد که در قلمرو پادشاهی کوچک خودش است.استفاده از فضای زیر تخت، علاوه بر داشتن خلاقیت و نوآوری، در استفاده از فضا هم صرفه‌جویی می‌کند. اگر محدودیت فضا دارید، این روش مناسبی برای شما خواهد بود که فضای بیشتری برای فعالیت‌های کودکتان ایجاد کنید.

مبلمان کودک را فراموش نکنید

  • مبل کودک هم یک قطعه مهم از مجموع مبلمان اتاق اوست. مبل کودک جایی است برای لم دادن، خوردن خوراکی یا مطالعه و استراحت بعد از اینکه خسته از مدرسه برمی‌گردند.
  • مبلمان کودک باید جذاب، بامزه، بازیگوشانه و در عین حال ضامن سلامت باشد. باید هم برای مطالعه و هم برای خوابیدن، راحت باشد.
  • مبل کودک بهترین انتخاب برای دکور اتاق کودک است. کودک عاشق این موضوع است که چیزی مخصوص او درست شده باشد.
  • برای مبلمان کودک بهترین متریال را انتخاب کنید. به تمیز شدن و مقاوم بودنش توجه کنید چون بچه‌ها احتمالاً آن‌را رنگی یا آغشته به غذا می‌کنند.
  • مبل‌های رنگی و طرحدار انتخاب کنید. هر چه رنگ تیره‌تر باشد دیرتر کثیف می‌شود. شما باید برای فجایع کوچکی که بچه می‌آفریند، آماده باشید.

به عنوان والدین، قطعاً آرزوی شماست که فرزندتان هر جا که هست، خوشحال و راحت باشد. پس در انتخاب و دکور اتاق کودک این نکات را از یاد نبرید. اگر در حال تحقیق برای یافتن بهترین مبل برای اتاق کودک دلبندتان هستید، از صفحه مبل کودک نیلپر هم در همین سایت دیدن کنید. چیزی را که به دنبالش هستید، پیدا خواهید کرد.