+
شعبه فروش مبلمان اداری نیلپر :

حسن آباد تهران خیابان حافظ - پایین تر از پل حافظ - بن بست ایرانیان - پلاک 2

+
تلفن های تماس:

021-66767906

021-66767923

تهران – شهرک غرب – خیابان سپهر – خیابان گلبرگ سوم – خیابان شهید لطفعلی کردستانی (گلرخ) – پلاک 111

کدپستی :

1468745311

تلفن دفتر مرکزی:

021-82750

فکس دفتر مرکزی:

021-82750 داخلی 7

تلفن مرکز خدمات پس از فروش:

021-82751

با ما در ارتباط باشید:
عنوان مطلب

نحوه چیدمان صحیح میز کار به چه صورت است؟

مجله نیلپر | | مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

زمانی‌که بخواهید یک افتضاح بزرگ را جمع‌وجور کنید، رسیدگی به آن در نگاه اول، غیرممکن به نظر می‌رسد. خوشبختانه، منظم ماندن و حفظ این رویه آن‌قدرها هم وظیفه دشواری نیست که نتوانید از پسش برآیید. مادامی‌که عزم خود را جزم کنید، چیدمان صحیح میز کار و متعهد ماندن به آن برایتان دیگر سخت نخواهد بود. در ادامه برایتان نکاتی را آورده‌ایم که می‌تواند به شما در منظم ماندن و بهره‌مندی از یک میز کار مرتب، یک ذهن آرام و بهره‌وری بیشتر در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کند.

نحوه چیدمان صحیح میز کار به چه صورت است؟
توضیحات مطلب

1. یک فضای شخصی ایجاد کنید

چیزهایی وجود دارند که شما روزانه آن‌ها را با خود به سر کارتان میاورید و باید آن‌ها را جایی بگذارید. به همین خاطر، بجای اینکه چیزهایی همچون کیف پول‌، تلفن همراه یا دسته‌کلیدتان را روی میز کارتان بگذارید –تا در طول روز جلوی چشمان‌تان باشد- یک محوطه مشخص از فضای میز کارتان را به آن‌ها اختصاص دهید، بدون اینکه منجر به ایجاد درهم‌ریختگی شود. در چیدمان صحیح میز کار موفق، در راستای افرایش بهره‌وری و کمتر پرت شدن حواس‌تان در طول فعالیت‌های روزانه، بهتر است تلفن همراه‌تان را از دیدتان پنهان کنید.

نحوه چیدمان صحیح میز کار

 

2. روزانه میزتان را تروتمیز کنید

یکی از اصول حائزاهمیت در چیدمان صحیح میز کار این است که در پایان هر روز باید وقت بگذارید و پیش از اینکه از محل کارتان خارج شوید، آن را مرتب و منظم کنید. انجام این کار باعث می‌شود که دیگر چیزی روی میزتان جا نماند و شما هر روز صبح که به سرکارتان برمی‌گردید با یک میز تحریر تمیز روبرو می‌شوید و یک روز تازه را آغاز می‌کنید.

 

3. از یک سیستم دوطبقه استفاده کنید

بجای اینکه فایل‌های همه پروژه‌های دردسترس‌تان روی میز پراکنده باشند، بهتر است از یک سیستم جاگذاری کاغذها و اسناد دوطبقه (روی کازیه‌ها) استفاده کنید. طبق اصل چیدمان صحیح میز کار، که یک طبقه را به اسناد جدیدی که باید با آن‌ها سروکار داشته باشید و طبقه دیگر را به اسنادی که باید مرور شوند، جایشان مشخص شود یا بایگانی شود، اختصاص دهید.

نحوه چیدمان صحیح میز کار

 

4. چیزهای مختلف را براساس سطح اهمیت‌شان مرتب کنید

بهترین راه برای مرتب‌ کردن چیزهای مختلف براساس سطح اهمیت‌شان است. زمانی‌که در تلاش هستید تا ببینید چه چیزهایی روی میز کارتان مناسب ذخیره‌سازی است، از خودتان بپرسید چندوقت‌یک‌بار به آن نیاز دارید یا از آن استفاده می‌کنید. بنابر اصول چیدمان صحیح میز کار، اگر مرتب از چیزی استفاده نمی‌کنید، باید آن را جایی بگذارید که نسبت به چیزهایی که هر روز به آن‌ها احتیاج دارید، کمتر دردسترس باشند.

 

5. وسایل الکترونیکی را از میز کارتان دور کنید

یکی از اصول چیدمان صحیح میز کار می‌گوید که نیازی نیست مودم و روترتان روی میز کار شما بنشیند و با چشمک‌زدن‌های مداوم حواس شما را پرت کند. آن‌ها را روی زمین بگذارید یا داخل کشو قرار دهید تا به لحاظ ظاهری برایتان اذیت‌کننده نباشد و ذهن شما را از کارتان منحرف نکند.

 

6. یک ایستگاه شارژ ایجاد کنید

در یک دنیای ایده‌آل، می‌توانید یکی از کشوهای میز تحریرتان را به ایستگاهی برای شارژ تلفن همراه، هدفون، پاور بانک و سایر چیزهایی که به ناچار روزانه حمل‌شان می‌کنیم و به شارژ شدن نیاز دارند، بدل کنید. اما اگر انجام چنین کاری برایتان مقدور نیست، پشت مانیتورتان چنین محیطی را تعبیه کنید، جایی‌که همه این وسایل دور از چشم، دیدرس و ذهن‌تان باشند.

نحوه چیدمان صحیح میز کار

 

7. روزانه اسنادتان را مرتب کنید

در پایان هر روز، همه اسنادتان را مرور کنید. مشخص کنید که کدام‌شان را باید اسکن کنید، کدام را باید فردا رویشان کار کنید، کدام‌شان بایستی بایگانی شوند یا خورد شوند، سپس پیش از خروج از محیط کارتان، آن‌ها را مرتب کنید. این کار در چیدمان صحیح میز کار، در ابتدا عذاب‌آور خواهد بود، اما وقتی به داشتن یک میز مرتب عادت کنید، در کمتر از 5 دقیقه انجامش می‌دهید.

 

8. هفته‌ای یک بار، میزتان را زیرورو کنید

از مهم‌ترین اصول چیدمان صحیح میز کار این است که هفته‌ای یک‌بار، به همه اسنادتان رسیدگی کنید (نگه‌داری، بایگانی، دور ریختن)، ملزومات اداری‌ که خارج از جای‌شان هستند را مرتب کنید و پوشه‌ها یا پرونده‌های جابجا شده را به سرجای‌شان برگردانید. هرچه در طول هفته، هفت نکته بالایی را بیشتر رعایت کنید، این نکته هشتم، کمتر از شما زمان می‌گیرد.

نحوه چیدمان صحیح میز کار

 

9. در یک لحظه روی چند چیز مختلف کار نکنید

شما فکر می‌کنید که در انجام کارهای مختلف به صورت همزمان فوق‌العاده هستید، اما واقعیت این است که این شکل از فعالیت روزانه به لحاظ روانشناختی غیرممکن است. بجای تلاش کردن و شکست خوردن در این زمینه، توجه‌تان را در آن واحد صرفاً به یک وظیفه اختصاص دهید. با این کار گامی دیگر در مسیر یادگیری نحوه چیدمان صحیح میز کار آموخته‌اید، و با کم کردن سطح درهم‌ریختگی، چیزی که روی آن کار می‌کنید را به تنها کاری بدل می‌کنید که فضای میز کارتان را اشغال می‌کند؛ در این صورت لازم به حضور چیزهای اضافی در آن زمان روی میزتان نخواهد بود.

 

10. سیم‌ها و کابل‌ها را جمع‌وجور کنید

برهم‌ریختگی و نامرتب بودن، صرفاً به چیزهایی که روی میزتان وجود دارد مربوط نمی‌شود؛ زیر میز کار یا پشت آن نیز اهمیت دارد. اگر کلی سیم و کابل جلوی چشمان‌ شما در هم گره خورده باشند، حواس‌ شما را پرت می‌کنند. نحوه چیدمان صحیح میز کار موفق به کم کردن سطح بی‌توجهی‌ای که این کابل‌ها برایتان به همراه دارد هم برمی‌گردد، پس باید آن‌ها را در دسته‌های کوچک کنار هم قرار داده و با بست‌های مخصوص آن‌ها را چفت کنید و کنارشان بگذارید تا نیازی نباشد به آن‌ها نگاه کنید.