+
شعبه فروش مبلمان اداری نیلپر :

حسن آباد تهران خیابان حافظ - پایین تر از پل حافظ - بن بست ایرانیان - پلاک 2

+
تلفن های تماس:

021-66767906

021-66767923

تهران – شهرک غرب – خیابان سپهر – خیابان گلبرگ سوم – خیابان شهید لطفعلی کردستانی (گلرخ) – پلاک 111

کدپستی :

1468745311

تلفن دفتر مرکزی:

021-82750

فکس دفتر مرکزی:

021-82750 داخلی 7

تلفن مرکز خدمات پس از فروش:

021-82751

با ما در ارتباط باشید:
عنوان مطلب

راهنمای خرید صندلی مناسب کار در منزل

مجله نیلپر | | مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

در شرایط فعلی که بیشتر کسب و کارها این امکان را برای افراد در نظر گرفته‌اند تا کارشان را از خانه دنبال کنند، باید مراقب باشید که یک‌وقت به خاطر طولانی نشستن روی صندلی‌ای نامناسب به بدنتان آسیبی نزنید. به همین خاطر راهنمای پیش رو را برایتان آماده کرده‌ایم که در راستای خرید صندلی مناسب کار در منزل ، کنارتان باشیم و کمکتان کنیم در مقاله دیگری به معرفی صندلی های مناسب تحصیل در منزل پرداختیم. شما به طور متوسط 40 ساعت در هفته کار می‌کنید و این یعنی بیش از 1900 ساعت در سال. حالا این عدد را اگر در تعداد سال‌هایی که کار می‌کنید، ضرب کنیم آن وقت می‌بینید مدت زمان قابل‌توجهی را قرار است روی صندلی بنشینید و چقدر مهم است چه صندلی‌ای انتخاب کنید. شاید علی‌رغم دانستن این موضوع بیش‌ترین تمرکزتان را روی وسایل دیگر بگذارید اما قرار است در این مقاله به اهمیت صندلی‌تان بپردازیم!

راهنمای خرید صندلی مناسب کار در منزل
توضیحات مطلب

مطالعاتی در ارتباط با انتخاب صندلی مناسب کار در منزل

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که یک صندلی مناسب، میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد و اثرگذاری و راندمان کسی که روی آن نشسته را به‌شدت افزایش می‌دهد. یک صندلی نامناسب از طرف دیگر می‌تواند منجر به دردهای مزمن و شدید پشت، پا و ستون فقرات شود. پس به جای این که پولتان را صرف چیزهای مختلفی بکنید، یک صندلی مناسب کار در منزل بخرید و به سلامت بدنتان اهمیت بدهید.

 

صندلی مناسب کار در منزل باید چگونه باشد؟

این صندلی به هر حال قرار است بخشی از دکور خانه‌تان شود، شاید خیلی‌هایتان به همین خاطر فقط به زیبایی صندلی اهمیت دهید و دیگر مسائل آن که مربوط به اثرهایی است که روی سلامتی شما خواهد داشت، برایتان مهم نباشد. اما مسئله مهم اتفاقاً طراحی و ارگونومی صندلی است و این موضوع باید در ارجحیت باشد.

راحتی در ناحیه کمر

یک صندلی مناسب، اگر طولانی هم روی آن بنشینید، هیچ آزاری به کمرتان نمی‌رساند. برخی مدل‌های بهتر حتی این امکان را به شما می‌دهد تا آن را مطابق کمرتان تنظیم کنید. چنین کاری به شما کمک می‌کند تا کمرتان دچار گرفتگی نشود و یک‌وقت آسیبی به سیاتیک­تان نرسد.

راهنمای خرید و انتخاب صندلی کار در منزل

قابل تنظیم بودن

تقریباً بیشتر صندلی‌های مناسب کار در منزل، قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. با این حال، این‌ها تنها موارد مهمی نیستند که شما را به خرید وادار کنند. صندلی مناسب کار کردن در خانه باید حداقل 5 تا 14 قابلیت تنظیم مختلف داشته باشد. از جمله موارد قابل تنظیم می‌توان به تنظیم ناحیه کمر، عرض بازو و ارتفاع، طول و عرض پشتی صندلی، زاویه پشتی و صندلی و کنترل تنش اشاره کرد.

داشتن چرخ

تقریباً همه صندلی‌های مناسب، باید چرخ داشته باشند با این حال اگر خانه‌تان فرش شده است، بهتر است صندلی چرخ داری بگیرید که مناسب کف فرش شده باشد. این که بتوانید با چرخ‌های صندلی‌تان جابجا شوید به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به چیزهای مختلفی که روی میزتان وجود دارد، خیلی اذیت نشوید و آسیبی به شما نرسد.

نشیمن چرخان

بیشتر، صندلی‌هایی مناسب هستند که قسمت نشیمنشان، بچرخد. در این صورت شما می‌توانید به هر قسمت از میز به راحتی دسترسی داشته باشید. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا خسته نشوید و از خشک شدن بدنتان هم جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید و انتخاب صندلی کار در منزل

پارچه

پارچه‌ای که در صندلی استفاده شده باید سبک و راحت باشد تا صندلی گرم نشود و از این که ساعت‌ها روی آن می‌نشینید، عرق نکند. علاوه بر این، باید به اندازه‌ای نرم باشد که باعث شود فردی که روی آن نشسته احساس راحتی کند و در درازمدت اذیت نشود.

 

مقاله مرتبط: در جستجوی میز تحریر مناسب

 

چرا انتخاب صندلی مناسب کار در منزل، مهم است؟

داشتن یک صندلی خوب علاوه بر کاهش گرفتگی و اسپاسم بدن، مزایای بسیار زیاد دیگری هم دارد. یک صندلی خوب از خستگی و ناراحتی بدنتان جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود حسی که در ابتدای نشستن روی آن دارید را وقتی از روی آن بلند می‌شوید هم داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد، کارمندانی که راحت هستند کارایی بیشتری دارند و محیط مثبت‌تری را برای کارشان فراهم می‌کنند. درنهایت، داشتن یک صندلی خوب می‌تواند میزان استراحت‌هایی که یک کارمند در طول کارش می‌کند را کاهش دهد و او را بیشتر روی کارش متمرکز سازد.

راهنمای خرید و انتخاب صندلی کار در منزل

 

پیش از خرید، امتحان کنید!

پیش از اینکه صندلی بخرید، حتماً روی آن بنشینید و مطمئن شوید راحت هستید. بسیار مهم است که پیش از خرید، صندلی‌تان را به خوبی بشناسید تا خرید هوشمندانه‌ای بکنید. بسیاری از افراد فقط وارد فروشگاه می‌شوند و صندلی‌شان را انتخاب می‌کنند و می‌روند اما شما موقع خرید صندلی باید حواستان به نکات مهمی باشد:

  •  قسمتی که به آن تکیه می‌دهید باید قابل تنظیم باشد و شکل ستون فقرات داشته باشد. باید گودی کمرتان را هم به خوبی پر کند.
  •  پاهای شما باید به خوبی و راحتی روی زمین قرار بگیرد. اگر این‌طور نیست، حتماً چک کنید ببینید ارتفاع صندلی قابل تنظیم است یا نه.
  •  استراحتگاه دست باید نزدیک بدن باشد و امکانی برای استراحت کتف هم فراهم کند.
  •  ارتفاع دسته‌ها باید قابل تنظیم باشد.
  •  در حالت نشسته آن را امتحان کنید و تصور کنید صفحه نمایش روبروی صورتتان قرار می‌گیرد یا نه.
  •  نشیمن صندلی‌تان باید به صورتی باشد که بتوانید سه انگشت بین زانوانتان فاصله بگذارید.

پیدا کردن صندلی مناسب کار در خانه ، کار سختی نیست و باعث می‌شود هیچ اتفاق بدی برای بدنتان نیفتد و اتفاقاً برای بدنتان و کارایی‌تان نیز بسیار خوب است. مطمئن شوید صندلی خوبی خریداری می‌کنید که به شما در افزایش کارایی و راندمانتان کمک کند. در این مقاله سعی کردیم همه موارد مهم در ارتباط با خرید صندلی مناسب کار در منزل را بنویسیم. امیدواریم خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و حواستان به این نکات باشد.