+
شعبه فروش مبلمان اداری نیلپر :

حسن آباد تهران خیابان حافظ - پایین تر از پل حافظ - بن بست ایرانیان - پلاک 2

+
تلفن های تماس:

021-66767906

021-66767923

تهران – شهرک غرب – خیابان سپهر – خیابان گلبرگ سوم – خیابان شهید لطفعلی کردستانی (گلرخ) – پلاک 111

کدپستی :

1468745311

تلفن دفتر مرکزی:

021-82750

فکس دفتر مرکزی:

021-82750 داخلی 7

تلفن مرکز خدمات پس از فروش:

021-82751

با ما در ارتباط باشید:
عنوان مطلب

راهنمای خرید صندلی کودک | خصوصیات اصلی صندلی نوجوان

مجله نیلپر | | مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

دغدغه مهم والدین فراهم کردن بهترین امکانات زندگی برای فرزندانشان است. بچه‌های بین ۷تا۱۲ سال به یک فضای سازماندهی شده و مرتب برای انجام تکالیف مدرسه احتیاج دارند. علاوه بر اینکه شکل زندگی معاصر، بچه‌ها را خیلی بیشتر از قبل به سمت بازی‌های کامپیوتری، تماشای فیلم و تلویزیون و موزیک شنیدن برده است.  بچه‌ها برای ساعت‌ها نشستن و کار کردن احتیاج به میز و صندلی کودک و نوجوان دارند که مناسب سن آن‌ها و طبق استانداردهای ویژه طراحی شده باشد.

با اینکه ساده به نظر می‌رسد، اما انتخاب صندلی مناسب کودک، کار آسانی نیست. باید به موارد بسیار زیادی حواستان باشد که یک‌وقت آسیبی به فرزندتان نرسد.

راهنمای خرید صندلی کودک | خصوصیات اصلی صندلی نوجوان
توضیحات مطلب

کاملاً طبیعی است شما هم مثل هر پدر و مادر دیگری نگران کودکتان باشید. از مسئله تحصیلاتش گرفته تا اینکه قرار است چطور کودکی‌اش را بگذراند و درنهایت فرد مفیدی برای جامعه و خودش باشد. یکی از چیزهایی که شاید شما را نگران کند، سلامتی اوست. این که در دوران کودکی، اوضاع نشستنش و این که راحت است یا نه، مساعد است یا نه! خودتان بهتر میدانید، نادیده گرفتن این مسائل در درازمدت می‌تواند باعث بروز مشکلات جسمی مهمی شود. در ادامه نکات مهم و اساسی که هنگام خرید صندلی کودک باید به آن دقت کنید، بیان شده است. 

 

زمان خرید صندلی کودک و نوجوان به نکات زیر توجه کنید

اول | کودک شما باید راحت بنشیند!

خب این که از همین اولش معلوم است، نه؟ با این حال، نکته خیلی خاص و بغرنجی نیست که نشود آن را حل کرد. خوشبختانه، کلی کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید کودکتان روی صندلی بلندش راحت است یا نه. اول این که کودکتان اگر خیلی کوچک است نباید برای مدت زمان طولانی روی صندلی بلند بنشیند –توصیه می‌شود تا زمانی که کودکتان نتوانسته بدون کمکتان سر جایش بنشیند، سراغ صندلی بلند نروید. اما سؤال مهم این است که برای انتخاب صندلی مناسب کودک باید دنبال چه صندلی‌ای باشید؟ شاید خودتان این تجربه را داشته‌اید که روی صندلی‌ای نشسته باشید که اندازه‌اش، نیستید. یا به صندلی‌ای تکیه داده باشید که پشتی آن کوتاه باشد یا پایه‌های بلندی داشته باشد. چه حسی داشته‌اید؟ بیشتر ما روی صندلی‌های بلندی نشسته‌ایم که حس خوبی به ما نداده است. می‌توانید این حس ناخوشایند را در استخوان‌هایتان هم حس کنید. به عنوان بزرگ‌سال، برای خودمان حسابی وقت می‌گذاریم که مبلمان مناسبی برای خانه‌مان پیدا کنیم. به نظرتان نباید همین کار را برای کودکمان بکنیم؟

راهنمای جامع خرید صندلی کودک و نوجوان

آیا صندلی را می‌شود تنظیم کرد؟

این نکته که کودکتان روی صندلی بلند بتواند راحت بنشیند، بسیار مهم است. کودکانی که 6 تا 9 ماهه هستند باید روی صندلی‌ای بنشینند که پشتی بسیار خوبی داشته باشد تا آن‌ها از رویشان پرت نشوند. پشتی باید راحت باشد و در عین حال از کودکتان هم مراقبت کند. بسیار مهم است که برای پایشان هم چیزی مثل استراحتگاه پا وجود داشته باشد –چنین چیزی به کودکتان حس امنیت بیشتری می‌دهد و باعث می‌شود به لحاظ ارگونومی به شکل درست‌تری بنشیند. به همین خاطر همیشه باید به دنبال صندلی بلندی باشید که بشود آن را همین طور که کودکتان رشد می‌کند، تنظیم کرد.

 

دوم | صندلی‌ای انتخاب کنید که به کودکتان اجازه دهد، کودکی کنند!

کودکان حرکت می‌کنند. اگر مدتی به آن‌ها نگاه کنید، می‌فهمید همیشه مشغول انجام کاری هستند و تکان‌هایی می‌خورند. با پاهایشان، دست‌هایشان و شاید کل بدنشان. این طبیعت کودک شماست. به همین خاطر وقتی پشت میز نشسته باشند، تکان می‌خورند و برخی کودکان کمی بیشتر هم تکان می‌خورند اگر روی صندلی بلندی نشسته باشند. کاملاً هم طبیعی است. به همین خاطر هنگام انتخاب صندلی مناسب کودک، باید به این نکته توجه کنید که صندلی موردنظرتان نباید حرکات کودکتان را محدود کند. برخی صندلی‌ها دارای طناب‌هایی جلوی‌شان هستند که امکان حرکت آزادانه کودکتان را می‌دهد. همچنین به او کمک می‌کند که درست‌تر پشت میز بنشیند و همچنین نیفتد.

راهنمای جامع خرید صندلی کودک و نوجوان

 

امنیت چه می‌شود؟

داریم درباره صندلی مناسب کودک حرف می‌زنیم و نکته مهم این است که وقتی کودکتان می‌خواهد برود بالای آن، از روی آن برنگردد و پرت نشود پایین. همچنین وقتی روی آن نشسته نیز چنین اتفاقی برایش نیفتد. عمق نشیمنگاه صندلی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث ثبات صندلی و همچنین جلوگیری از افتادن کودکتان می‌شود. هم‌زمان می‌توانید پایتان را زیر پایشان بگذارید و کمک کنید خودشان از صندلی بالا بروند. چنین کاری کمک می‌کند تا کم‌کم خودشان یاد بگیرند چطور سر جایشان بنشینند.

 

سوم | حواستان به طراحی هم باشد!

قرار نیست این صندلی را کنار بگذارید و برای مدتی طولانی قرار است کودکتان روی آن بنشیند. درواقع برای مدت زمانی به اندازه چند سال قرار است در سالن غذاخوری خانه‌تان قرار بگیرد و بشود بخشی از این سالن. به همین خاطر ارزشش را دارد که هنگام انتخاب صندلی مناسب کودک، حتماً به ظاهرش توجه کنید و جوری انتخاب کنید که بعد از چند وقت دلتان را نزند چرا که آن وقت مجبور می‌شوید هزینه بیشتری برای خرید بپردازید.

راهنمای جامع خرید صندلی کودک و نوجوان

 

پس متریال صندلی چه؟

بهتر است هنگام انتخاب صندلی مناسب کودک به دنبال متریالی باشید که دوام بالا و استحکام خوبی داشته باشد. این‌طوری می‌توانید مطمئن شوید که قرار است چند سال به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد بدون این که آسیبی به آن برسد. پس هنگام خرید صندلی، به هیچ عنوان عجله نکنید.

 

مقاله مرتبط: بهترین صندلی میز تحریر را برای مطالعه بچه‌ها انتخاب کنید

 

چهارم | چرخش صندلی یک ضرورت است

صندلی ارگونومیک شما باید قابلیت این را داشته باشد که به صورت ۳۶۰درجه در هر دو جهت راست و چپ بچرخد. در روزهای کاری معمولی شما ممکن است وسایلی در هر دو طرف خود داشته باشید که به کار کردن با آن‌ها نیاز دارید. برای مثال شما باید توانایی این را داشته باشید که حین کار پشت میز کارتان در کشو و فایل‌ها جست‌وجو کنید، تلفن جواب دهید و با کامپیوتر خود کار کنید.

 

پنجم | نشیمن ارگونومیک صندلی کودک و نوجوان

اولین چیزی که از یک صندلی ارگونومیک انتظار می‌رود، راحتی نشیمن آن است. تا به حال افرادی را دیده‌اید که وقتی روی صندلی نشسته‌اند از یک بالشتک پشت کمرشان کمک می‌گیرند تا احساس راحتی کنند؟ این کار به این دلیل است که نشیمن صندلی متناسب با بدن آن‌ها نیست. وقتی پشت شما کاملاً مماس با پشتی صندلی است، باید بتوانید پاهایتان را به صورت موازی روی سطح زمین قرار دهید.

راهنمای جامع خرید صندلی کودک و نوجوان

 

ششم |  ظاهر صندلی کودک و نوجوان به اندازه کیفیت آن اهمیت دارد

 در آخر هم فراموش نکنید که برای کودک و نوجوان ظاهر و زیبایی وسایل هم اهمیت دارد. پس یک صندلی زیبا و خوش‌استایل انتخاب کنید. در نظر کودک این‌قدرها اهمیت ندارد که صندلی راحت باشد اگر به نظرش جذاب نرسد. اگر از صندلی خوشش نیاید، ممکن است اصلاً ازش استفاده نکند.

 

انتخاب صندلی مناسب کودک و خرید آن!

در این مطلب از وبلاگ نیلپر به ارائه راهکارهایی برای انتخاب صندلی مناسب کودک پرداختیم. درواقع تلاش کردیم به نکات مهمی اشاره کنیم که در خرید صندلی کودک بسیار مهم است. همچنین حواستان به این نکته نیز باشد که قرار نیست همین طوری از کنار خریدتان بگذرید. اهمیت این صندلی برای کودکتان و رشد او به حدی زیاد است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً و حتماً راهکارهای بالا را در نظر بگیرید. وقتی همه این موارد را به خوبی به ذهنتان سپردید و آماده خرید صندلی بودید، نیازی نیست از خانه‌تان بیرون بروید. تنها کافی است وارد فروشگاه اینترنتی نیلپر شوید و با یک جستجوی ساده صندلی کودک موردنظرتان را پیدا کنید و آن را سفارش دهید. ظرف مدت زمان کوتاهی این صندلی جلوی در خانه‌تان خواهد بود. خریدی هوشمندانه کنید تا خیالتان از بابت عمر محصولی که خریده‌اید راحت باشد.